Target groups στην εποχή των Social Media
Λαμβάνοντας υπόψη το χάσμα των γενεών & Στοχεύοντας ανάλογα.
Όσοι από εμάς έχουμε βιώσει τα χρόνια της κυριαρχίας της τηλεόρασης, πριν τα social media, θυμόμαστε ακόμα τον αγώνα δρόμου των καναλιών για την τηλεθέαση και τα λεγόμενα «νούμερα» που δημοσιεύονταν κάθε τόσο. Ποια εκπομπή και ποιο κανάλι είχαν περισσότερη τηλεθέαση και κυρίως, σε ποιο ηλικιακό κοινό. Ήταν παράλληλα η εποχή που το ευρύ κοινό συνάντησε το «δυναμικό κοινό 15-44» και η χρυσή εποχή της τηλεοπτικής διαφήμισης.
Φυσικά, η αξία των δημογραφικών στοιχείων και της στατιστικής είναι διαχρονική και αναλλοίωτη. Στο διάβα του χρόνου όμως, αλλάζουν οι γενιές, οι τεχνολογίες, τα Μέσα και οι κοινωνικές συνθήκες. Μια απλή ματιά στην επικαιρότητα και γύρω μας, φανερώνει ότι στην παρούσα φάση και ξεκινώντας ακόμα από τις αρχές των λεγόμενων “Zeros” (2000-2009) διανύουμε μια εποχή-σταθμό όπου γενιές, τεχνολογία, Μέσα και κοινωνία, συνδέονται και αλληλοεπηρεάζονται με χαρακτηριστικό τρόπο.
Τεχνολογική Εξέλιξη, Internet & Το Νέο Κοινό
Κομβικό σημείο αυτής της χαρακτηριστικής αλληλεπίδρασης είναι φυσικά η παρούσα μορφή και επικράτηση του διαδικτύου και των εύκολων ευκαιριών που προσφέρει για συνεχή σύνδεση. Η μορφή του σύγχρονου internet και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) δίνει στους ανθρώπους τη δυνατότητα να παραμένουν σε επαφή κάθε στιγμή, όπου κι αν βρίσκονται, να μαθαίνουν ειδήσεις και να αλληλεπιδρούν ενεργά με περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει, να πραγματοποιούν αγορές και χρηματικές συναλλαγές εύκολα και γρήγορα.
Αυτές οι δυνατότητες και η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας στον τομέα των ηλεκτρονικών υπολογιστών και της κινητής τηλεφωνίας, δημιούργησαν και σφυρηλατούν προοδευτικά ένα νέο κοινό στο οποίο απευθύνονται οι επιχειρηματίες και οι αγοραστές: μια γενιά που συνήθισε και αποζητά άμεση αλληλεπίδραση, γρήγορες συναλλάγές, άμεση επικοινωνία και η οποία έχει μάθει να εκφράζει τη γνώμη της δημόσια.
Ο χώρος του digital marketing αποκαλεί αυτή τη γενιά «Millennials», όρος που αναφέρεται συλλογικά και χοντρικά σε όσους έχουν γεννηθεί από το 1981 έως το 2004 – αλλά φυσικά υπάρχει επιμέρους διαχωρισμός και διαφοροποιήσεις.
Η Δυναμική των Social Media
Παράλληλα με αυτό το μοντέρνο κοινό όμως, δημιουργήθηκε πλειάδα τρόπων προσέγγισης του και απόκτησης πελατειακών σχέσεων με αυτό.
Τα social media είναι ιδανικός δίαυλος επικοινωνίας κάθε εταιρείας με το κοινό της! Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι συχνά και ενεργά συνδεδεμένοι στην πλατφόρμα της προτίμησής τους. Το κάθε μέσο προσφέρει τόσο οργανικές, όσο και οργανωμένες ευκαιρίες προώθησης επί πληρωμή, ενώ οι δυνατότητες εικόνας και κειμένου που προσφέρονται είναι εξαιρετικές για την προβολή του ύφους και του αντικειμένου κάθε εταιρείας.
Τα social media δίνουν την ευκαιρία για «κλασικό» marketing αλλά πιο σημαντικά, για τη διοχέτευση ενδιαφέροντος περιεχομένου (content & content marketing) που θα προσελκύσει επί της ουσίας τους πελάτες: οπτικό υλικό, blog posts, tips, ειδήσεις.
To Content Marketing είναι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πτυχή του digital marketing, που προσφέρει πολλές δυνατότητες σε επιχειρηματία και διαφημιστή. Παράλληλα, εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων που πρέπει να ληφθούν υπόψη, αν θέλουμε να πλησιάσουμε επιτυχώς το κοινό μας, όπως:
Δημογραφικά χαρακτηριστικά
Ενδιαφέροντα
Κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά
Κοινωνικές συνθήκες
Σωστή Στόχευση
Άρα, από τη μία πλευρά έχουμε ένα πολυδιάστατο κοινό και από την άλλη, έχουμε ποικιλία μέσων και ευκαιριών να προσεγγίσουμε το κοινό μας.
Η λύση για κατάλληλη προσέγγιση και τελικά απόκτηση πελατών, είναι μία: Σωστή Στόχευση internet marketing.
Δηλαδή δημιουργία αναλόγως προσαρμοσμένου περιεχομένου και κατάλληλo social media marketing, ανάλογα με το επιθυμητό κοινό
Οι Hand Made Writings, εταιρεία που ειδικεύεται στις γραπτές μελέτες, δημιούργησαν το παρακάτω χρήσιμο infographic για το «Marketing των γενεών» (Generational Marketing):
Εσείς, αναγνωρίζετε το target group σας στις παραπάνω δημογραφικές ομάδες; Αν ναι, σε ποια; Με τα παραπάνω δεδομένα, ποια πιστεύετε ότι θα ήταν η καταλληλότερη συνολική προσέγγιση digital marketing για την εταιρεία σας;
Οι τεχνολογικές εξελίξεις και η πληθώρα των νέων μέσων μπορούν εύκολα να σας μπερδέψουν. Αλλά μην ανησυχείτε, γι’αυτό είμαστε εμείς εδώ!
Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας, να καταστρώσουμε τη διαδικτυακή στρατηγική σας και να σας φέρουμε σε επαφή με το δικό σας κοινό!
Αν βρήκατε χρήσιμο αυτό το άρθρο μοιραστείτε με τους φίλους σας στους παρακάτω συνδέσμους κοινοποίησης:
Ευχαριστούμε για την ανάγνωση!