Social Media: Handling & Marketing
Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έκαναν την εμφάνισή τους ως είδος στο διαδίκτυο τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 2000. Πλέον, έχουν «κατάλάβει» το internet και ο κόσμος τα προτιμά και συνδέεται σε αυτά ολοένα και περισσότερο.
Γενικά, δίνουν την ευκαιρία προβολής και ενίσχυσης του επιχειρηματικού προφίλ μιας επιχείρησης, την απόκτηση κοινού και την οργανική προώθηση αγαθών, την επιλογή καμπανιών διαφήμισης, ενώ αποτελούν κομμάτι του Content Marketing.
Ta social media προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στους χρήστες-μέλη τους:
- Συνεχής σύνδεση και επικοινωνία με τα αγαπημένα τους πρόσωπα
- Κοινωνικοποίηση, νέες γνωριμίες και ευκαιρίες δικτύωσης σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο
- Δίνουν βήμα και προσωπικό χώρο προβολής και έκφρασης
- Δυνατότητα για συνεχή ενημέρωση από τις πηγές της επιλογής τους
- Δίνουν την ευκαιρία στο κοινό να γνωρίσει νέα πράγματα και εμπειρίες, από ταινίες και μουσική, μέχρι υπηρεσίες και καταναλωτικά αγαθά.
Παράλληλα, όλες οι παραπάνω κινήσεις και επιλογές των μελών, χαρτογραφούνται και καταγράφονται. Τα δεδομένα αυτά, δίνουν τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες να στοχεύσουν και να προσεγγίσουν επιτυχώς το target group τους.
Ακόμα μια δυνατότητα που παρέχουν τα social media στους επιχειρηματίες, είναι η ευκαιρία σταθερής και δωρεάν προβολής τους, μέσα από τη δική τους επαγγελματική σελίδα. Κατόπιν, ο επαγγελματίας μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε ποικιλία τρόπων προώθησης και διαφορετικές επιλογές προϋπολογισμού και στόχευσης, για να διαφημιστεί.
Το βασικό Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης για επιχειρήσεις και επαγγελματίες, το Linkedin, εμφανίστηκε το 2003 και σήμερα μετρά 297 εκατομμύρια μέλη!
Το Facebook ξεκίνησε στα πλαίσια πανεπιστημιακής άσκησης εντός των τειχών του Χάρβαρντ το 2004 και άνοιξε στο κοινό το 2006. Σήμερα, είναι το κορυφαίο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με πάνω από 1,3 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες!
Το Twitter ιδρύθηκε το 2006 και εισήγαγε τη λακωνική και καινοτόμο ιδέα της επικοινωνίας μέσα σε 140 χαρακτήρες – τα περίφημα tweets! Είναι ένα Μέσο που βασίζεται στο Τώρα και την επικαιρότητα, αναδεικνύοντας τα κυριότερα και πιο πολυσηζητημένα θέματα μέσα από #hashtags. Αυτά αποτελούν θεματικές και ευκαιρίες επικοινωνίας και έκφρασης απόψεων. Μια επιχείρηση μπορεί να εκμεταλλευτεί τα ημερήσια/παγκόσμια/τοπικά trends και να τα χρησιμοποιήσει για να εγκαθιδρύσει επαφή με το κοινό της και εξάπλωση των tweet και της φήμης της.
Το Instagram είναι πιο πρόσφατο, του 2010, επικεντρώνεται στις φωτογραφίες και βασικό του κανάλι είναι το smartphone. Χρησιμοποιεί κι αυτό τα hashtags σε γενικές γραμμές όπως το twitter, μόνο που τις χρησιμοποιεί σε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα και με μπόλικη… δημιουργική ελευθερία των χρηστών! Αν το αντικείμενο της επιχείρησής σας μπορεί να αποτελέσει αφορμή για πλούσιο και ενδιαφέρον φωτογραφικό υλικό, το Instagram είναι μία must επιλογή για την προβολή σας!
Το Pinterest ιδρύθηκε και αυτό το 2010 και ο CEO του, ο Ben Silbermann, το συνόψισε ως «κατάλογο ιδεών που εμπνέει τους χρήστες να βγουν έξω και πραγματοποιήσουν ό,τι βλέπουν». Κύριο μέσο έκφρασης και χαρακτηριστικό του είναι η εικόνα (φωτογραφίες, infographics, video). Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ανεβάζουν δικό τους υλικό και να «καρφιτσώνουν» (pin)δημοσιεύσεις άλλων χρηστών σε πίνακες.
Σε συνδυασμό και με άλλα, λιγότερο δημοφιλή στην Ελλάδα, αλλά με ρεύμα στο εξωτερικό, επί του παρόντος υπάρχει πλειάδα social media με ποικιλία χαρακτηριστικών και λειτουργιών.
Το πρώτο πράγμα που χρειάζεστε αφού αποφασίσετε να ασχοληθείτε με το marketing μέσω των social media είναι η δημιουργία της σελίδας.
Το να ανοίξει κάποια επιχείρηση ή εταιρία λογαριασμό στα social media είναι σχετικά απλό. Αυτό που προσφέρουμε , δεν είναι ένα απλό κλικ στο κουμπί δημιουργία αλλά όλες οι απαραίτητες ρυθμίσεις που θα πρέπει να γίνουν στη σελίδα.
Ακόμα θα πρέπει να υπάρχουν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται να βρει ο υποψήφιος πελάτης σας. Αυτές οι ρυθμίσεις θα πρέπει να γίνουν εξαρχής και αφορούν πληροφορίες στοιχείων, περιοχής, επικοινωνίας, προέλευση δημοσιεύσεων, ρόλων στη σελίδα, κοινού που στοχεύετε και πολλές άλλες.
Εδώ έρχονται τα πολυμέσα που πλαισιώνουν τα κείμενα και τις πληροφορίες μιας σελίδας. Δημιουργώντας γραφικά για τα social media, εννοούμε εικόνες, φωτογραφίες, γραφικά, infographics κ.α. λαμβάνοντας υπόψη πάντα το εταιρικό προφίλ σας, έτσι θα υπάρχει συνάφεια μεταξύ σελίδας facebook με το website σας καθώς και με όποιο έντυπο υλικό έχετε.
Στόχος είναι η σχέση που θα χτίσετε με τον χρήστη. Μια σωστή επεξεργασία των κειμένων ώστε να μεταφέρουν το μήνυμα χωρίς να κουράζουν ή να μπερδέψουν. Χρήση των απαραίτητων τεχνικών για την όσο το δυνατό μεγαλύτερη απήχηση όπως like, share, comment .Τέτοιου είδους βελτιστοποιήσεις προσφέρουμε ώστε να αποκτήσετε σταθερές και γερές σχέσεις με τους ακόλουθούς σας
Η δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας αφορά σε μια στοχευμένη και συντονισμένη προσπάθεια πολλών επιμέρους παραγόντων. Η διαφημιστική καμπάνια για να είναι επιτυχημένη θα πρέπει να έχει ένα σύντομο, σαφές και έξυπνο μήνυμα. Ακόμα θα πρέπει να προσφέρετε κάποιο κίνητρο στον χρήστη.
Ο καθορισμός του target group στο οποίο απευθύνεστε είναι το ποιο σημαντικό βήμα για την απόδοση μια καμπάνιας. Εμφανίζονται οι διαφήμισης σας στο κοινό που πιθανόν να αντιδράσει, στο κοινό που έχει αξία για εσάς. H δημιουργία πολλαπλών κοινών επίσης είναι μια μέθοδο που στοχεύει ακόμα καλύτερα σε διαφορετικά προϊόντα.
Αυτό που προσφέρουμε είναι η μελέτη και η στόχευση κοινού ανάλογα με την κάθε διαφήμιση. Στοχεύοντας σωστά το κοινό που ενδιαφέρει την κάθε επιχείρηση για την κάθε διαφήμιση ξεχωριστά, εξοικονομούνται χρήματα. Η διαφήμιση θα εμφανίζεται σε χρήστες που κατά πάσα πιθανότητα τους ενδιαφέρει. Αυτό το στοχευόμενο κοινό προγραμματίζεται σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των χρηστών, την ηλικία τους, την περιοχή που ζούνε και πολλές άλλες παραμέτρους.
Πολύ σημαντικό ρόλο λαμβάνει στις καμπάνιες η landing page. Η σελίδα προορισμού από τη διαφήμιση δηλαδή. Στην ουσία είναι το ήμισυ της επιτυχίας. Αν η διαφημιστική καμπάνια είναι επιτυχημένη και ο χρήστης κλικάρει για να μάθει περισσότερα, θα πρέπει να του εντείνει το ενδιαφέρον και να τον προσηλώσει η σελίδα που θα βρεθεί. Όπως αναφέραμε μια καμπάνια, έχει επιχειρηματικό στόχο. Αυτός μπορεί να είναι η αγορά ενός προϊόντος, μια ζήτηση προσφοράς ή ακόμα και η εγγραφή σε ένα newsletter. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της σελίδας προορισμού.
Όταν μια επιχείρηση ασχολείται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επιδιώκει την προώθηση του brand της γενικότερα μέσα από αυτά, η αποδοτικότητα της σε δημοσιεύσεις και καμπάνιες πρέπει να ελέγχεται και να παρακολουθείται. Είναι σημαντικό να υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα για τις ενέργειές σας στα social media καθώς χτίζετε το brand σας μέσα από αυτά. Θα αποκτήσετε εμπειρία, θα αποφεύγετε λάθη του παρελθόντος και θα χτίσετε γερές σχέσεις με τους ακόλουθούς σας που θα αυξάνονται.
Projects
Basic
100€ / μήνα
3μηνη Συνδρομή
• Στήσιμο καναλιού
• Επιμέλεια σελίδας
• Γραφικά - Εικόνες
• Βελτιστοποίηση κειμένων
• 2 Posts / εβδομάδα
Professional
180€ / μήνα
3μηνη Συνδρομή
• Στήσιμο καναλιού
• Επιμέλεια σελίδας
• Γραφικά - Εικόνες
• Βελτιστοποίηση κειμένων
• 5 Posts / εβδομάδα
Advanced
300€ / μήνα
3μηνη Συνδρομή
• Στήσιμο καναλιού
• Επιμέλεια σελίδας
• Γραφικά - Εικόνες
• Βελτιστοποίηση κειμένων
• 10 Posts / εβδομάδα
• Καθορισμός target – στοχευόμενου κοινού
• Δημιουργία campaign
• Σύνδεση campaign με landing page
• Μηνιαία παρακολούθηση και βελτίωση αποτελεσμάτων αποδοτικότητας