Digital Marketing 2020
Διανύουμε τον τελευταίο μήνα του έτους και για πολλές επιχειρήσεις αυτή η περίοδος σημαίνει την έναρξη της νέας σεζόν των δραστηριοτήτων τους. Και για τους υπόλοιπους επιχειρηματίες όμως, όπως και για τους επαγγελματίες του digital marketing, η εποχή είναι ήδη ώριμη για την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τις τάσεις του digital marketing για το 2020.
Σε γενικές γραμμές οι βασικότεροι άξονες φαίνεται ότι είναι οι εξής:
- Content (Marketing) is (still) King
- Πελατοκεντρική αντίληψη και Εξατομίκευση
- Επένδυση στον Αυτοματισμό και την Τεχνολογία
- E-Mail Marketing = Διαχρονική Αξία
- Big Data rulez για την εφαρμογή όλων των παραπάνω
Ας δούμε όμως τα παραπάνω bullets ως όλο και πώς διαμορφώνεται η παρούσα εικόνα του e-marketing για το 2020.
Digital Marketing: Η Γενική Εικόνα του 2020
Πρώτα απ’όλα ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της εξέλιξης του digital marketing που και η leadfeeder το τοποθετεί στην κορυφή του infographic είναι το Personal Marketing. Δηλαδή το «φιλτράρισμα» και η τελική εξειδίκευση της στόχευσης κοινού και των target groups – η εξατομίκευση στόχευσης στο πρόσωπο και τις συνήθειες του κάθε επισκέπτη του site μας χωριστά.
Μια τέτοια προσέγγιση καθίσταται δυνατή τόσο από την εξέλιξη της τεχνολογίας, όσο και από τα εργαλεία που αυτή παράγει για τον εντοπισμό και τη συλλογή πλήθους δεδομένων πάνω στην επισκεψιμότητα ενός ιστότοπου. Έτσι λοιπόν, οδηγούμαστε για μια ακόμη φορά στην αξία της συλλογής δεδομένων (big data) και την πρακτική τους χρήση.
Η προσέγγιση της εξατομίκευσης και του Personal Marketing από τη μία καθίσταται δυνατή με τη βοήθεια προηγμένων εργαλείων, τη συλλογή δεδομένων και τη χρήση τους σε μία στόχευση αιχμής, από την άλλη, ευνοείται και σχεδόν επιβάλλεται και από τις σύγχρονες κοινωνιολογικές συνθήκες.
Millennials: Υπόβαθρο, Καταναλωτικές Απαιτήσεις & Συνήθειες
Το «νέο δυναμικό κοινό» στην εποχή των social media και της συνεχούς σύνδεσης, δεν είναι πια το ασαφές «15-44», αλλά το trendy «13-36»: οι λεγόμενοι Millennials.
Σε γενικές γραμμές δηλαδή, όσοι έχουν γεννηθεί ανάμεσα στα 1981-2004. Επίσης ευρεία ηλικιακή κατηγορία, η οποία και αυτή συνδυάζει το βασικό ενήλικο κοινό με εισόδημα και αγοραστική δύναμη, συν την αμέσως επόμενη «φουρνιά» ενήλικων καταναλωτών, ιδωμένη όμως αυτή τη φορά υπό το σύγχρονο κοινωνικό πρίσμα του internet.
Αναφέρουμε ως σταθερά το internet γιατί για τους Millennials είναι το βασικό σημείο συνάντησης και πραγμάτωσης των σύγχρονων τεχνολογικών αλλά και κοινωνικών εξελίξεων, σ’ένα αλληλένδετο «κουβάρι». Η εξέλιξη της φορητότητας της σύνδεσης και της πληροφορίας – από τα netbooks μέχρι τα tablet και τα smartphones – και η επακόλουθη επικράτηση του internet και των social media ως καθημερινά «στέκια» και πυρήνες της ψηφιακής ζωής, προσέδωσε μοναδικά χαρακτηριστικά στη γενιά αυτή.
Η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στην πληροφορία, η άμεση επικοινωνία, οι αυτοματισμοί σε αγορές και συναλλαγές, η ελευθερία προβολής και έκφρασης, οι μηχανισμοί που καταγράφουν όλες αυτές τις κινήσεις, αλλά και η επίγνωση όλων των παραπάνω, εξέλιξαν τους Millennials σε ένα κοινό με γνώση και απαιτήσεις. Ένα ενημερωμένο κοινό που γνωρίζει ότι η διαδικτυακή του δραστηριότητα και η γνώμη του κοινοποιούνται, παρατηρούνται, καταγράφονται και ανά πάσα στιγμή διαβάζονται τόσο από εταιρείες, όσο και από και «ακόλουθους».
Επομένως γνωρίζει τη δύναμη και την αγοραστική του αξία και «απαιτεί» ανάλογη μεταχείριση: δηλαδή να εισακούεται και να τυγχάνει σεβασμού πρώτα απ’όλα σε ατομικό επίπεδο και έπειτα ως μονάδα ενός ευρύτερου καταναλωτικού κοινού.
Back to the Future: Στροφή σε κλασικές αξίες, μέσω της τεχνολογίας
Το 1996 ο φανταστικός χαρακτήρας Jerry Maguire έγραφε «We are losing our battle with all that is personal and real about our business» και σκιαγραφούνταν στην ομώνυμη ταινία ως αντι-ήρωας που προωθούσε ένα «μανιφέστο» πελατοκεντρικών και ανθρώπινων αξιών, κόντρα στις απρόσωπες τακτικές των πολυεθνικών. Σίγουρα, οι δημιουργοί της ταινίας δε φαντάζονταν ότι μια παρόμοια προσέγγιση θα γινόταν ποτέ status quo. Κι όμως σήμερα, η απόλυτα προσωπική μέσα στη μαζικότητά της πραγματικότητα του διαδικτύου, ωθεί το digital marketing προς αυτήν την κατεύθυνση και θέτει τις βάσεις του Personal Marketing.
Μετά «τα φάουλ» της εποχής του spam και της ανεξέλεγκτης διαφήμισης, οι digital marketers έχουν πλέον αντιληφθεί ότι κλειδί για την απόκτηση νέων πελατών και την εξασφάλιση της αφοσίωσής τους, αποτελεί η ποιοτική και όχι η ποσοτική προσέγγιση του κοινού.
Αυτό σημαίνει πρακτικά πιο εξειδικευμένη στόχευση, η οποία οδηγεί σε:
- αυξημένη προσέλκυση και ενασχόληση του κοινού με την εταιρεία, τα κανάλια και τα προϊόντα της
- μεγαλύτερες πιθανότητες μετατροπών (αγορών αγαθών & υπηρεσιών) αφού στοχεύουμε καθαρά ενδιαφερόμενο κοινό
- απόκτηση σταθερού πελατολογίου που επιστρέφει στην εταιρεία
- και επομένως σε μεγαλύτερη αφοσίωση (brand loyalty)και υπεροχή έναντι των αντιπάλων της
Από τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό ότι στη μοντέρνα προσέγγιση του Personal Marketing θα κυριαρχήσουν δύο βασικά (και αλληλένδετα) στοιχεία:
- Το περιεχόμενο (πυρήνας content marketing)
- Το κοινωνικό προφίλ και το brand identity της επιχείρησης
Ακόμα κι αν μιλάμε για εφαρμογή μόνο Paid Campaigns & PPC από μια εταιρεία, δίχως κατεύθυνση και υλικό για content marketing, οι πληρωμένες διαφημίσεις θα πρέπει να δημιουργηθούν με τέτοιο τρόπο, τόσο στο οπτικό κομμάτι όσο και στο μήνυμά τους, που να παραπέμεπει περισσότερο σε ανθρώπους, ανάγκες και την φιλοσοφία της εταιρείας, παρά σε ένα καθαρά εμπορικό Call To Action.
Μέσω μιας τέτοιας κατεύθυνσης και περιεχομένου επιτυγχάνεται ένα ελκυστικό και προσιτό επιχειρηματικό προφίλ, ενώ αυτή η τακτική λειτουργεί και ως «teaser» για το κοινό, το οποίο θα απευθυνθεί τελικά στα βασικά σημεία-στόχους για να μάθει περισσότερα: το site ή το κατάστημα/γραφεία, ανάλογα την περίπτωση.
Η Τεχνολογική Εξέλιξη στην Υπηρεσία του Ατόμου
Βλέπουμε και από τα δεδομένα του παραπάνω infographic, ότι «παραδοσιακές» τακτικές, όπως αυτή του e-mail marketing, παραμένουν στην κορυφή από άποψη απόδοσης και δυνατοτήτων. Γι’αυτό και η στρατηγική Lead Generation (συναινετική απόκτηση στοιχείων επικοινωνίας) γίνεται ο Νο.1 Στόχος του Digital Marketing για το 2020.
Το «μοντέρνο» στοιχείο που καλείται πλέον μια εταιρεία να προσθέσει, δεν είναι η μεγαλύτερη ποσότητα e-mail μέσω των δυνατοτήτων του αυτοματισμού, αλλά το εξατομικευμένο μήνυμα, μέσω της χαρτογράφησης και παρακολούθησης της πορείας των επισκεπτών/πελατών που έχει αποκομίσει.
Τα chatbots έχουν μετατραπεί σε συνήθη προσθήκη ενός site, δίνοντας προτεραιότητα στον πελάτη και σε κάθε επισκέπτη την ευκαιρία να εκφράσει άμεσα απορίες ή παράπονα.
Το αναπτυσσόμενο mobile marketing και οι εφαρμογές αυτοματισμού στις σύγχρονες καμπάνιες είναι απότοκα των τελευταίων τεχνολογικών εξελίξεων. Ωστόσο η εφαρμογή τους δίχως περαιτέρω στόχευση μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε «spamming», το οποίο αξιολογείται αρνητικά από το κοινό.
Όλα τα δεδομένα για τις τάσεις του Digital Marketing για το 2020 οδηγούν σε μια γενική τάση του χώρου για προσωποποίηση και εξατομίκευση. Η αναπτυξιακή πορεία του internet έχει τοποθετήσει το μεμονωμένο χρήστη και τις συνήθειές του στο κέντρο της προσοχής και ο επιχειρηματικός κόσμος πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα.
Ελάτε να χαράξουμε μαζί μια δυναμικά συντομευμένη στρατηγική digital marketing, με γνώμονα το κοινό σας και τις ανάγκες του:
Επικοινωνήστε μαζί μας & Μάθετε Περισσότερα!
Αν βρήκατε χρήσιμο αυτό το άρθρο μοιραστείτε με τους φίλους σας στους παρακάτω συνδέσμους κοινοποίησης:
Ευχαριστούμε για την ανάγνωση!