Η Σημασία του Content Marketing: Επενδύοντας στο Μέλλον
Background: Το δίπολο «Ρεκλάμα» & Σχέση με το Κοινό.
Στο διεθνή χώρο του Digital Marketing έχει επικρατήσει το ρητό «Content is King». Ένα ρητό-καραμέλα πλέον, που θα μπορούσε να πει κανείς πως καταντά κλισέ και τετριμμένο. Αυτό όμως συμβαίνει επειδή σε ό,τι αφορά το Content Marketing το περιεχόμενό του είναι απόλυτα αληθινό.
Ανέκαθεν, στον κόσμο του εμπορίου και της διαφήμισης, μια πρόσκαιρη αλλά επιτυχημένη καμπάνια – έντυπη, ραδιοφωνική ή τηλεοπτική – έφερνε νέους πελάτες και άμεσα κέρδη σε μια εταιρεία. Το σημείο-κλειδί ωστόσο, δεν είναι τι συνέβαινε κατά τη διάρκεια της καμπάνιας ή στον απόηχό της, αλλά τι συνέβαινε στο μέλλον.
Επιτυχημένες καμπάνιες έτρεξαν και εταιρείες που πλέον έχουν δυστυχώς κλείσει, ή συγχωνευθεί κάτω από την επωνυμία μιας άλλης εταιρείας ή ομίλου. Και ενώ κοινωνικο-οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις πάντα παίζουν το ρόλο τους στα τεκταινόμενα του εμπορικού κόσμου, το παιχνίδι πάντα παίζεται ανάμεσα στον έμπορο/πάροχο και τον πελάτη.
Και το κλειδί εδώ είναι ένα: η σχέση με τον πελάτη. Η οποία πρέπει να κερδηθεί, να θεσπιστεί και να διατηρηθεί σε βάθος χρόνου, σ’ένα κλίμα εμπιστοσύνης και αμοιβαίου κέρδους.
Τα συγκεκριμένα προαπαιτούμενα όμως είναι πιο περίπλοκα στη διεκδίκησή τους από μια απλή παρακίνηση για αγορά, το δέλεαρ μιας συγκεκριμένης προσφοράς ή ένα απλό κλικ για επίσκεψη ή μεμονωμένη αγορά.
Είναι επίσης πιο περίπλοκα, αλλά και χρονοβόρα στην έκφρασή και το σταδιακό χτίσιμό τους. Εκεί που μια Καμπάνια Google AdWords θα χρειαστεί τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, συνάφεια διαφήμισης με τη σελίδα προορισμού, ένα ελκυστικό concept κι ένα δυνατό Call To Action κι όλα αυτά μέσα σε ορισμένο χρονικό διάστημα, η εμπιστοσύνη και οι καλές πελατειακές σχέσεις χρειάζονται ποικιλία, έκταση και χρόνο.
Η θετική πλευρά είναι ότι το χτίσιμο και η καλλιέργεια της σχέσης και με τον πελάτη, στην εποχή του digital marketing είναι σχετικά πιο εύκολη, πολύ πιο δημιουργική και ευχάριστη. Γίνεται με πολλά περισσότερα μέσα και ανά πάσα στιγμή, χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας και του internet. Ξεκινάει από το «Α» της διαδικτυακής σας παρουσίας και εξελίσσεται μέχρι και το «Ω» της digital marketing στρατηγικής σας, χωρίς να τελειώνει ποτέ! Το content marketing δίνει την ευκαιρία σε μια επιχείρηση να ξεκινήσει και να καλλιεργήσει τη σχέση και την επικοινωνία με το κοινό της, σε πολλαπλά επίπεδα.
Content Marketing σε Όλο το Φάσμα του Digital Marketing
Ξεκινώντας από το ίδιο το site μιας επιχείρησης, το Σωστό Περιεχόμενο είναι θεμελιώδες κομμάτι. Κάθε site χρειάζεται εξαρχής γραπτό κείμενο στις σελίδες του, για να παρουσιάσει και να προωθήσει τη φιλοσοφία της εταιρείας, τα αγαθά και τις υπηρεσίες. Αυτό το κείμενο (website copy) είναι απαραίτητο τόσο από καθαρά λογικής πλευράς και πληροφορίας, όσο και ως μέσο Search Engine Optimization (SEO) για την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Ανάλογο στόχο και χρησιμότητα, έχει και η επιλογή εικόνων με τη χρήση κατάλληλων tags.
Προχωρώντας στην παραγωγή ενδιαφέροντος και μοναδικού περιεχομένου που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού, περνάμε στη δημιουργία blog. Γενικώς, ένα blog σχετικό με το αντικείμενο σας, συμβάλλει στο SEO, με την εισαγωγή παραπάνω σχετικών όρων αναζήτησης, αλλά κυρίως, συστήνει και τροφοδοτεί ουσιαστικά το brand σας.
Προχωρώντας βαθύτερα στο SEO Marketing, ένα ποιοτικό και ενδιαφέρον blog post υπολογίζεται θετικά από τους νέους αλγόριθμους εκτίμησης και κατάταξης της Google, οι οποίοι προσμετρούν αρνητικά το λιγοστό περιεχόμενο που πλαισιώνεται από πληθώρα links ή/και διαφημίσεων.
Επιπρόσθετα, κάθε άρθρο του blog μας δίνει υλικό και θεματολογία για νέα και ενδιαφέροντα social media posts. Οι πρωτότυπες και ποιοτικές αναρτήσεις στα social media έχουν πολλαπλά οφέλη:
- Προσελκύουν επισκεψιμότητα στο site ή το e–shop μιας επιχείρησης (άρα και νέους υποψήφιους πελάτες) δωρεάν
- Αποτελούν αφορμή για περισσότερες αντιδράσεις και αλληλεπιδράσεις του κοινού με την επιχείρηση και τα αγαθά της
- Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως διαφήμιση στο αντίστοιχο Μέσο (π.χ Facebook)
- Ανεβάζουν τη δημοφηλία και την ορατότητα της επιχείρησης στο ίδιο το Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης, αλλά και τις παρελκόμενες αναζητήσεις στη Google
- Συμβάλλουν στη θεμελίωση της εταιρικής ταυτότητας που θέλει να διαμορφώσει η επιχείρηση στα μάτια του κοινού (brand identity).
Βλέπουμε λοιπόν, ότι ως ζωτικό κομμάτι του Content Marketing, τα blog posts συντελούν ποικιλοτρόπως στην αυξημένη προβολή της επιχείρησης και τη δημιουργία brand awareness, και είναι επόμενο μέσω αυτού, να επηρεάζουν και το τελικό αποτέλεσμα των μετατροπών/πωλήσεων (conversions).
Η δημιουργία κατάλληλου περιεχομένου και επομένως η σωστή εφαρμογή Content Marketing Strategy, αφορά ιδιαιτέρως και τις «ανεξάρτητες» Καμπάνιες PPC (Google AdWords), αλλά και του e–mail marketing.
- Στην περίπτωση των Καμπανιών AdWords, ο e-marketer θα πρέπει να λάβει υπόψη και να παράξει γραπτό περιεχόμενο x2:
Τόσο στον ίδιο τον ιστότοπο ανά σελίδα, όσο και σε ειδικά διαμορφωμένες Landing Pages που θα δημιουργηθούν ειδικά για την εκάστοτε Καμπάνια.
Και αυτό, γιατί η Google, τόσο από άποψη προώθησης και προβολής, όσο και από άποψη τελικού κόστους, δίνει ιδιαίτερο βάρος στη συνάφεια περιεχομένου της δημιουργηθείσας διαφήμισης με τη σελίδα προορισμού της. Άρα ο διαφημιστής πρέπει να γράψει κατάλληλο copy, το οποίο αφορά τις Καμπάνιες AdWords και κατ’επέκταση το SEO Marketing.
Το E–mail Marketing αποτελεί από μόνο του δείγμα standalone content – ή, για να είμαστε πιο σαφείς, αυτός θα πρέπει να είναι ο στόχος του διαφημιστή, αλλά και η επιθυμία του διαφημιζόμενου.
Η συγκέντρωση στοιχείων (leads generation) και η δημιουργία λίστας παραληπτών είναι βεβαίως πρωταρχικό κομμάτι, αλλά το περιεχόμενο ενός προωθητικού e-mail ή ακόμα και ενός τακτικού Newsletter, είναι αυτό που θα αποφασίσει αν το e-mail μας θα ανοιχτεί και θα διαβαστεί, ή αν θα καταλήξει στον κάλαθο των spam και του Junk mail.
Ξεκινώντας από τη δημιουργία πρωτότυπου και ελκυστικού τίτλου, που θα προσελκύσει τον παραλήπτη, αλλά και θα διαχωρίσει το e-mail μας από τα συνήθη spam, το επιτυχημένο e–mail marketing απαιτεί δομημένο γραπτό περιεχόμενο με πρόλογο (τίτλος-θέμα-subject line), κυρίως θέμα (σώμα e–mail) και επίλογο (Call–To–Action).
Τώρα που γνωρίζετε την αξία και το εύρος του Content Marketing, κάντε τη συνετή επιχειρηματική επιλογή και αναζητήστε τη βοήθεια ενός επαγγελματία για το σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής σας:
Επικοινωνήστε Τώρα με τους e–marketers.gr να συζητήσουμε μαζί τις δικές σας ανάγκες!
Αν βρήκατε χρήσιμο αυτό το άρθρο μοιραστείτε με τους φίλους σας στους παρακάτω συνδέσμους κοινοποίησης:
Ευχαριστούμε για την ανάγνωση!